tisdag 23 november 2010

Tisdag BARA tisdag !

Det så fruktansvärt sakta nu och det är BARA tisdag idag . .

Skönt med sovmorgon i morse, så jag hann duscha och äta frukost i morgonrock. Tänk om man kunde vara morgonpigg som förr och göra det varje dag, till tända ljus och lite musik i bakgrunden. Ge mig lite harmoni.

Idag i skolan så hade vi översättning. På den lektionen skulle vi lyssna på vår inspelning av vår översättning. Jag var inte alls nöjd över min inspelning för fem öre men det fick gå.
12.40 startade bokcafét och vad är det undrar säkert ni ? jo, några från klassen möter upp vår svenska lärare på terazza som är ett café där vi diskuterar böcker och fikar. Jag må säga att det är riktigt mysigt men att jag aldrig lär mig att det är alltid kallt där.

När bokcafét var slut så följde Sophia med mig till Stadium där jag skulle kolla på hantlar men genast när jag såg priset så slängde jag tillbaka dem ! Aldrig i mitt liv att jag betalar 300 för EN hantel. Så jag blev med en ny mössa och jag älskar den (förlåt tove)

Väl hemma så satt jag mig här som vanligt och sedan gjorde jag lite makaroner och korv(standard). Jag måste verkligen plugga men bara läsa orden gör mig inte smartare :o Hur ska jag lära mig dem?

Precis just nu äter jag morot som jag där med blivit beroende av :) och väntar på att få åka på träning.

plugga , japp !

Inga kommentarer:

Read all of it