torsdag 5 november 2009

Håller med !

...Är inte otrogna

Att otrohet är hemskt håller nog dom flesta med om,
men att det är ett brott vet jag inte om alla håller med
mig om. Kärlek kan vara både en lättsam sak
och något som kan ödelägga folks liv.


Otrohet är ett äktenskapsbrott och är man gift
så anser jag att att man borde kunna dömmas
i en rättsal för detta.Samhällstjänst och böter,
rakt av.


Jag tycker det är en HEMSK och VIDRIG "trend" bland
unga flickor idag att fnaska runt.Detta dissade jag totlat
i Amirs video men jag tror folk missförstod mig.
Fnask är inte ett utseende,det är ett beteende.


Dagligen hör jag vänners vänner som ligger med
andras pojkvänner,bröder,PAPPOR och dessutom
helt odiskret. För att ta er tillbaka till mitt nyår 09
där en väldigt intelligent brud går på en fest
med sin kille,drar med en annan helt dyngrak kille
in på toaletten,har sex med olåst dörr och sedan
blir påkommen.Utav pojkvännen.Otippat...


Att vara otrogen är INTE sexigt,eller något att skryta om.
Det är snarare något man borde skämmas över.
Det är smutsigt och oförlåtligt.


Ingen är perfekt och alla gör misstag,även jag.
Dock stävar jag alltid efter att vara moraliskt korekt
men detta är något som borde vara en självklarhet
för alla.Men idag är det tvärtom,ingen bryr sig
om vad som är rätt eller fel sålänge
man själv mår bra.


Idag är jag snäll.Jag tänker inge hänga ut några namn,
bilder eller historier.Men jag har god lust,för att lära er
en läxa.Men det är inte min uppgift att säga till hur ni ska
leva utan jag kan bara välja mitt eget livsnads sätt.


Jag hoppas ni precis som jag anser att otrohet
inte är acceptabelt någonstans.
Spelar ingen roll vad man har för ursäkter
för man har alltid ett val.

Vaknar man upp en dag och tänker
"åh vad jag vill ha sex med Erik fastän
jag är tillsammans med Karl"
Då älskar du inte Karl och då
ska du vara mogen nog att reda
ut det INNAN du gängar snett.
Annars är du inte mogen nog
att ha sex alls...

Taget från :
http://belleofsweden.blogg.se/

2 kommentarer:

Niclas sa...

"bland unga flickor idag att fnaska runt"
är det inte lite typiskt att bara tjejer kan fnaska runt? borde väl vara minst lika många killar som är "lösaktiga".
Helt ärligt tycker jag att människor får bestämma sin egen sexmoral och vilka slags förhållande man vill ha med andra människor.

Helt uppenbart är det att parförhållanden och giftermål är normen som många har svårt att leva efter - vilket man ser i antalet skilsmässor osv.

Jag tror inte kärlek och sex behöver vara sammankopplat - och därför ser jag inte riktigt att en människa inte kan vara kär i en människa för att den har sex med en annan.
- Visst det kan vara brist på respekt för den personen man är kär i, eller i förhållande med, men beror lite på vilket slags förhållande man kommit överens om att ha.

Jag tycker det är läskigt om vi ska börja döma människor efter vår egen sexmoral. Jag skulle inte vilja döma någon till straff för otrohet. Hur ska vi kunna sätta gränsen för vad som är otrohet, och om ett par har satt upp egna spelregler, hur vet vi hur de ser ut?

Jag tror den bästa medicinen är att folk börjar prata med sina partners hur de vill sitt förhållande ska fungera inte bara försöka följa några flummiga relationsregler som samhället på nåt konstigt vänster förväntar sig att alla ska följa.


Förövrigt är jag ganska monogam och skulle inte vilja ha ett förhållande som innebär något annat. Men jag kan inte bry mig mindre om andra sexliv eller förhållanden.

Anonym sa...

glömt att du varit otrogen själv mot adam?! :O

Read all of it