lördag 25 december 2010

Jul jul strålande jul

Ingen mormor och ingen morfar i år utan dem ligger på playan och har det bra !
Jag trodde jul skulle bli kaos och skit tråkigt eftersom dem är där och vi har alltid firat med dem MEN icke sa nicke.

Jag sitter här på juldags kvällen och bara LER :)

JULAFTON :

Klockan ringer 05.45 och jag stiger upp vid 06.00 och fixar mig så jag är lite julfin och vid halv 7 åker jag mot jobbet. Där sätter jag mig med min frukost och kollar lite tv innan en till personal kom och vi kollade på julkalendern (som var bra i år , thank good) och sen prata vi bara skit ända fram till 8 och då körde vi igång och jobba ! Det var ju julafton och det var extra roligt att ta fram kläder och göra dem extra fina :) Vi fixade julbord och allt och vid 13.30 kom tomten och alla blev så glada. Tänk att jag bara blev glad av att se andra få paket och bli så glada. Vilken känsla. Jag slutade vid kvart i 3 och skyndade mig hem till Kalle som man absolut inte får missa! Efter det så öppnade vi våra paket. :)
Jag fick : En ram med en kissie bild i (skämt åtsido från min bror),duntoffler, vinglas, böcker, trosor, bestick, nyckelhängare, pengar , TV (men köpte den själv för pengarna) och massa smått och gott. När alla var klara så åt vi mat och det var otroligt gott ! JULSKINKA säger jag bara :) mums. När vi hade ätit kom Sussie och Mats på fika och av dem fick jag presentkort på IKEA och ja det är ju helt underbart ! När dem åkt hem så kollade vi på tv och bara tog det lugnt. Vilken underbar julafton. !

JULDAGEN :
07.15 ringer klockan och det var bara att stiga upp för jag, robin och pappa åkte in till media market . Pappa var bara med och körde mig (hatar att köra i detta väder) .. Jag och Robin skulle köpa tv som var i annonsen och vilken jääävla KÖÖÖ ! 8 på morgonen . Lite kul att se :P Men jag och Robin hade tur och fick varsin tv och efter 1 och en halv timme så var jag och pappa hemma igen :) När jag kom hem var jag som en död SILL och la mig och sov till halv 2 .. Såhär på kvällskvisten så har jag gjort inpackning i håret och målat naglarna och lite så :) Skönt att bara kunna vara ledig men ändå vill jag ut ikväll !!

Imorgon jobbar jag mellan 13-21.30 sen är jag ledig ända fram till nyårsafton då jag jobbar 15-21.30 suck .. men men är man fattig så är man !

Jag bara ler just nu och jag är helt varm inombords :)


GOD JUL PÅ ER , i efterskott.

Inga kommentarer:

Read all of it